Ruilen en Retourneren

Mocht een artikel niet aan je verwachting voldoen dan kan dit geruild worden. Zodra wij het geretourneerde artikel ontvangen hebben, storten wij het aankoopbedrag terug op je rekening. De kosten voor het retourneren via PostNL zijn voor jouw rekening. Je hebt de mogelijkheid om via onze website direct of op een later tijdstip vervangende artikelen te bestellen en te betalen.

Voor ruiling gelden enkele voorwaarden:

Condities ruilen

- Je kunt retour(en) aanmelden door telefonisch contact met ons op te nemen via tel: 06-23422003. Na aanmelding van je retouren ontvang je per e-mail informatie over de te volgen procedure, zoals bijvoorbeeld verpakken en de wijze van retourneren.
- Wij accepteren uitsluitend retouren die vooraf bij ons aangemeld zijn en waarvoor de instructies, die bij aanmelding zijn aangegeven, gevolgd zijn. De artikelen, welke voor ruiling aangemeld zijn, moeten per omgaande, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling op het bezorgadres aan ons teruggezonden zijn.
- Ruilingen die niet of niet binnen de gestelde termijn telefonisch bij ons zijn aangemeld, worden niet door ons geaccepteerd.
- Artikelen die je in de uitverkoop met een korting van 60% of meer hebt gekocht, mogen NIET geruild worden.
- Het te retourneren artikel moet nog voorzien zijn van labels en in originele verpakking worden geretourneerd. Het artikel wordt niet teruggenomen indien het artikel 1. een gebrek heeft 2. je zelf hebt getracht een gebrek te herstellen, 3. je de gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet hebt opgevolgd.

Retourneren via PostNL

Indien je een artikel wenst te retourneren, verzoeken wij je eerst het te retourneren artikel telefonisch bij ons aan te melden via tel: 06-23422003. Zodra je een retour hebt aangemeld, ontvang je per e-mail een bevestiging met retournummer. Vermeld dit nummer op het bij de zending gevoegde retourdocument voordat je de zending verpakt en aanbiedt aan PostNL. Adresseer en frankeer de zending conform instructies in de e-mail die je ontvangt na aanmelding van je retour en bied de zending z.s.m. aan bij een postkantoor of servicepunt van PostNL. Bij de afgifte ontvang je een verzendbewijs met daarop een barcode; bewaar dit verzendbewijs totdat je retour door ons verwerkt is.

Wat doet Diva Fashion Accessories met retourzendingen die niet aan bovengenoemde condities voldoen?

- Op het moment dat wij een retourzending ontvangen en deze retour komt via PostNL, adviseren wij je het verzendbewijs van TNT Post te bewaren in geval van enige discussie in deze.
- Indien je de retourzending bij verzending met PostNL niet (voldoende) frankeert, zijn wij helaas genoodzaakt kosten in rekening te brengen. Het betreft dan de administratiekosten à € 4,95 én de kosten welke ons door PostNL in rekening gebracht worden voor het bezorgen van ongefrankeerde zendingen (vanaf € 14,00). Dit betekent dat deze kosten minimaal € 18,95 zullen bedragen. Deze kosten zullen ingehouden worden op de creditnota van de voor ruiling aangeboden artikelen.
- Retourzendingen die buiten de retourtermijn aangeboden worden bij PostNL/de reguliere post of te laat verzonden worden (datum poststempel is bindend), zullen niet gecrediteerd worden en worden automatisch eigendom van Diva Fashion Accessories. Mocht er zich een situatie voordoen waarin je voorziet dat er problemen zouden kunnen ontstaan, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice via klantenservice@divashop.nl.

Verwerking van je retourzending

Zowel de aanmelding als de ontvangst van je retour wordt door ons per e-mail bevestigd. Het bedrag van de retouren wordt verrekend op de factuur van de incasso dan wel teruggestort.

Bestellen van vervangend artikel bij een retour

Indien je een artikel wenst te ruilen, verzoeken wij je eerst het te retourneren artikel telefonisch aan te melden. Zodra je een retour hebt aangemeld, ontvang je per e-mail een bevestiging met een retournummer. Vermeld dit retournummer op het bij de zending gevoegde retourdocument voordat je de zending verpakt en aanbiedt aan PostNL.

Bestel vervolgens het gewenste artikel via de normale bestelprocedure op onze website. Houd er rekening mee dat de portokosten voor het verzenden van nieuwe artikelen voor jouw rekening komen.

Herroepingsrecht

Je hebt als consument conform artikel 6 t/m 8 van onze algemene voorwaarden het recht je bestelling binnen 14 dagen na aflevering te herroepen. Je kunt de artikelen die je wenst te herroepen aanmelden voor retour. Je vermeldt dan bij de telefonische aanmelding van je retour: retourneren op eigen kosten, stempels vervallen en geld retour. Je ontvangt dan verdere instructies per mail over hoe je de artikelen aan ons kunt terugsturen. De terugbetaling gebeurt binnen 30 dagen.

Heb je een klacht over een artikel of over (de bezorging van) je bestelling?

Voor het aanmelden van een klacht geldt een andere procedure dan voor retourneren. Wij verzoeken je om de klacht binnen 48 uur na ontvangst van de goederen aan ons kenbaar te maken. Dit kan per e-mail: klantenservice@divashop.nl 
Wij zullen, in overleg met jou, het probleem zo spoedig mogelijk oplossen. Indien je de klacht per e-mail aan ons kenbaar maakt, verzoeken wij je je ordernummer en telefoonnummer te vermelden zodat wij contact met je op kunnen nemen.

Dolce Luna Exoal Fab. Geen KumKum Lilly! Soho Hearts Sugarz CIN Dyrberg Kern By Soos Souza for kids Deriva jewels Starfish Step by Step Melano Clic Creations Josh Fiva Jewelry Nahui Ollin Mippies SuperTrash Onobo